старша наукова співробітниця, канд. мистецтвознавства
Наукові зацікавлення: історія українського церковного мистецтва та архітектури, дослідження зовнішнього та внутрішнього оздоблення церковних споруд XVII–XIX ст., питання впливу мистецтва Візантії на систему декорування українських церков, вивчення пам'яток неовізантійського стилю в Галичині.
Основні публікації:
Розділи у колективних монографіях:
Герій О. Церкви XVI – ХІХ століть // Церковне мистецтво України: колективна монографія у 3 т. – Т. 1: Архітектура, монументальне мистецтво. – Харків, 2018. – С. 143-346.
Герій О. Різьба царських врат іконостаса // Іконостас. Незламність традиції: дослідження унікального іконостаса з Черепина. Харків: Раритети України, 2023. С. 26-31.
Вибрані статті у наукових виданнях::
Герій О. Серія листівок «Всеукраїнського видавництва» з колекції Музею НТШ: історично-мистецький контекст // Народознавчі Зошити. 2023. № 4. С. 869–876.
Герій О. У пошуках національного забарвлення орнаменту інтер’єрів церков Західної України межі ХІХ—ХХ ст.: відгомін Середньовіччя в переддень модерну // Народознавчі Зошити. 2021. № 4. С. 909―917.
Герій О., Пелех М. Штрихи до творчої біографії церковного маляра Теодора Гладкого (кінець ХІХ – початок ХХ ст.) // Вісник Закарпатської академії мистецтв. 2020. № 14. С.30―36.
Герій О. Віддзеркалення двох шляхів розвитку неовізантійського стилю в архітектурі українських церков Галичини кінця ХІХ ст. // Народознавчі Зошити. 2020. № 4. С. 759–769.
Герій О. Зображення євангелистів на пандативах купольних церков: просторові аспекти символіки храму // Народознавчі Зошити – 2019. – Вип. 6. – С.1420–1431.
Видавничі проекти антверпенського друкаря XVI ст. Ґерарда де Йоде як джерело маньєристичних декоративних мотивів // Вісник Закарпатської академії мистецтв. 2019. № 13. С.21–29.
Герій О. Церкви Галичини кінця ХІХ ст. з декоративними наріжними пілонами: генеза форми // Народознавчі Зошити. – 2018. – Вип. 6. – С.1596–1602.